0
0

بازاریابی محتوا چیست؟

1354 بازدید

بازاریابی محتوا چیست؟

در ابتدا به شما عزیزان اعلام می کنیم که طی تجربه گروه یک میلیون این مقاله در مورد content-marketing  ، یکی از بهترین نمونه های جمع آوری شده  بازاریابی محتوا در تمام دوران تا به این لحظه است.

شرط می بندم که با شنیدن “بازاریابی محتوا” ، حتما به وبلاگ ها ، توییتر ، فیس بوک و فیلم های ویروسی YouTube فکر می کنید اما بازاریابی محتوا بسیار بیشتر از شبکه های اجتماعی و تنها  اینترنت می باشد.

چرا؟

از آنجا که بازاریابی محتوای درست و استاندارد ، کاملاً مربوط به داستان سرایی در تولید محتوای جذاب  است و انسان ها تا زمانی که توانایی صحبت داشته باشند برای همدیگر داستان ها تعریف می کنند ، پس توجه ما همیشه به کسانی خواهد بود که داستان های بزرگی تعریف خواهند کرد تا جذابیت خاصی برای شنونده و مشتری داشته باشد.

بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا

به همین دلیل است که وبلاگ هایی مانند وبلاگ Tim Ferriss در سال ۲۰۱۷ بسیار خوب عمل کرده اند.

و همینطور دلیل محبوبیت فیلم هایی مانند The Last Jedi است.

و به همین دلیل کوین اسپیسی زمانی سخنران اصلی یک کنفرانس بازاریابی بود.

پخش ویدیو

هنگامی که هاسبرو و مارول شراکت برای روانه کردن مجموعه کتاب های کمیک خود ” G.I. Joe – یک قهرمان واقعی آمریکایی! ” در سال ۱۹۸۲ به بازار را  شروع کردند ، استراتژی بازاریابی آنها ساده بود.

آنها می خواستند آنچه را که شخصیت های اکشن جنگ ستارگان Kenner Toy Company قبلاً داشتند ، ایجاد کنند: پیشینه ای غنی برای شخصیت های اکشن.

در طی دو ماه از انتشار اولین کتاب مصور ، حدود ۲۰٪ از مخاطبان هدف آنها که پسران بین پنج تا دوازده سال بودند ، دو یا بیشتر اسباب بازی های G.I. Joe را داشتند و در آن مرحله ، کتاب کمیک فقط دو داستان داشت.

هفت سال بعد ، این سریال یکی از قوی ترین عناوین Marvel بود و از هر سه پسر در یک رده سنی دو نفر حداقل دارای یک شخصیت اکشن G.I. Joe بود.

 

بازاریابی محتوا کمیک G.I. Joe
کمیک G.I. Joe

نحوه استفاده از محتوا برای بازاریابی یک محصول چگونه است؟

از آن زمان چیزهای زیادی تغییر کرده است و لزوما آنچه که در دهه ۸۰ کارکرد داشته است در  دنیای امروز جواب نخواهد داد. با این وجود ، تقریباً هر روز که مجراهای جدید بازاریابی مانند شبکه های اجتماعی ظاهر می شوند ، فرصت جدیدی را در اختیار ما قرار می دهند.

بنابراین ، بیایید نگاهی به معنی بازاریابی محتوا که با تحقیق گروه یک میلیون جمع آوری شده است ، بیاندازیم.

تعریف بازاریابی محتوا

موسسه بازاریابی محتوا ( Content Marketing Institute ) این چنین تعریف می کند :

یک رویکرد بازاریابی استراتژیک متمرکز بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند ، مرتبط و سازگار  ، برای جذب و حفظ مخاطب خاص تمرکز دارد و در نهایت ، منجر به اقدام سودآور مشتری می شود.

به نظر من تعریف آنها مستحکم است اما می توانستند از تعریف واضح تری استفاده کنند.

از دید گروه یک میلیون ، این بدان معناست که بازاریابی محتوا یک استراتژی طولانی مدت است که با ایجاد محتوای با کیفیت بالا که به طور مداوم برای آنها مناسب است ، ایجاد یک رابطه قوی با مخاطبان هدف شما است.

در نهایت ، وقتی مشتریان تصمیم به خرید می گیرند ، وفاداری آنها به شما بستگی دارد. آنها محصول شما را خریداری می کنند و آن را به گزینه های رقبا ترجیح می دهند.

برخلاف تبلیغات یکبار مصرف ، بازاریابی محتوا نشان می دهد که شما در واقع به مشتریان خود اهمیت می دهید.

امروزه ، بیش از هر زمان دیگری ، مردم می خواهند احساس کنند شما به آنها اهمیت می دهید. جهان از هر زمان دیگری پر سر و صداتر است و “توجه” ، با ارزش ترین منبع ما است.

بازاریابی محتوا Content Marketing

بررسی اجمالی بازاریابی محتوا

وقتی جو پولیزی ، موسسه بازاریابی محتوا را در سال ۲۰۱۰ تأسیس کرد ، فکر نمی کنم او دقیقاً می دانست که چقدر ایده اش مطرح خواهد شد ، چه برسد به اینکه CMI چگونه موفق می شود.

در سال ۲۰۱۷ ، آنها یکی از منابع برتر در مورد آمار بازاریابی محتوا بودند و یک نمای کلی عالی از تکامل بازاریابی محتوا ایجاد کردند :

از آنجا که پایه و اساس بازاریابی محتوا ، محتوا و قصه گویی با کیفیت بالا است ، شما می توانید فعالیت در این عرصه را با کیفیت چشمگیر مشاهده کنید.

هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری از اولین فعالیت های بازاریابی محتوای آفلاین وجود دارد که پیش از این است که اینترنت ، رسانه های اجتماعی و موارد مشابه وجود داشته باشند.

با این حال ، هر گروه بازاریابی محتوای موفق امروز ، به سختی می تواند قسمت آنلاین را نادیده بگیرد.

از آنجا که داستان سرایی در طول سال ها تغییر کرده است ، توجه مردم به مکان های بیشتری نسبت به چند سال پیش جلب می شود و بازاریاب ها باید مطمئن شوند که آنها قصه هایی را در سالی که ما واقعاً در آن زندگی می کنیم تعریف می کنند.

داستان سرایی در بازاریابی محتوا
داستان سرایی در بازاریابی محتوا

خوب ، اکنون که ایده خوبی پیدا کردید که بازاریابی محتوا در اصل چیست ، ممکن است این سوال برای شما پیش آید ، “چگونه می توانم خودم در بازاریابی محتوا موفق شوم؟”

خوشحالم که این سوال را پرسیدید ، بریم ببینیم پاسخ چیست :

سه دسته عمده وجود دارد که می توانید این روزها تلاش کنید در آن زمینه ها ، بازاریابی محتوا کنید : آنلاین ، آفلاین و هیبریدی.

بهترین روش برای یادگیری اینکه چگونه یک بازاریاب عالی محتوا باشید ، این است که همچنان به خواندن این مقاله ادامه دهید.

به همین دلیل من ۱۵ نمونه عالی از بازاریابی محتوا را در همه دسته ها به شما نشان می دهم تا شما بتوانید آنها را مدل سازی کنید ، تغییر بدهید و در مشاغل شخصی خود اعمال کنید.

انواع بازاریابی محتوا
انواع بازاریابی محتوا

در ابتدا ، من قصد دارم به شما نشان دهم که چگونه می توانید استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنید. 

استراتژی

امروزه چندین استراتژی بازاریابی محتوای مختلف وجود دارد که می توانید از آنها بهره ببرید.

در آغاز ، دنیای بازاریابی محتوا ، چنین نبود. در آن زمان ، بازاریابان ، گزینه های کمی داشتند؛ اساساً فقط  مجله و آگهی های روزنامه  را داشتند.

با این حال ، حتی در آن روزها ، به انواع مختلفی از گزینه های سفارشی دسترسی داشتند.

آنها می توانستند با استفاده از کلمات موجود در تبلیغات خود ، تصویری که نشان می دادند ، گمارش آن و CTA ظاهر شوند.

به عبارت دیگر ، اگرچه روش های بازاریابی محتوای کمی وجود داشت ، اما گزینه ها هنوز به طرز چشمگیری گسترده بودند.

امروزه در تاریخ جهان ، رسانه ها و روش های بازاریابی محتوا بیش از هر زمان دیگری وجود دارد. این بدان معناست که تعداد راهبردها حتی بیشتر است.

به عنوان مثال ، یک نشریه آنلاین استفاده از مدل “محتوای سه بعدی” را پیشنهاد می کند.

استراتژی بازاریابی محتوا
استراتژی بازاریابی محتوا

در واقع ، این سه مرحله فردی است :

۱- ابتدا محتوای مورد نظر خود را نقطه به نقطه ترسیم کنید.
۲- سپس از مدل مناسب محتوا برای آن استفاده کنید.
۳- در آخر ، محتوا را با چرخه خرید افرادی که به چنین موضوعی مرتبط هستند ، ترسیم کنید.

استراتژی بالا ، راهی برای دور کردن تمرکز از بازاریاب و شخصی است که بازاریاب سعی در رسیدن به آن دارد.

به هر حال ، این یک گام فوق العاده مهم برای برداشتن استراتژی بازاریابی محتوای خود شماست.

اگر محتوای شما پاسخگوی افراد مناسب با موضوع درستی که محصول شما به آن اشاره می کند نیست ، پس تلاش های بازاریابی محتوای شما کاملاً بیهوده است.

البته ، شما احتمالاً می خواهید این را متناسب با مخاطبان و تئوری های بازاریابی خود تنظیم کنید.

به هر حال ،  شما همیشه باید از مخاطبان خود شروع کنید.

شما باید برای آن مخاطب محتوا ایجاد کنید. و فقط در این صورت  افراد مناسب به شما توجه خواهند کرد.

مراحل استراتژی بازاریابی محتوا
مراحل استراتژی بازاریابی محتوا

با توجه به خود منبع – موسسه بازاریابی محتوا – در اینجا نکاتی است که باید هنگام ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا رعایت کنید.

به ویژه به این نکته توجه کنید : “استراتژی شما باید نیازهای اصلی تجارت خودتان و مشتریتان  و چگونگی پاسخگویی به تلاش های محتوایی شما را مشخص کند.”

معنی آن چیست؟

این بدان معنی است که شما باید مشتریان ، چشم اندازها و مخاطبان خود را درک کنید. پس از انجام این کار ، می توانید محتوایی ایجاد کنید که نیازهای آنها را برطرف کرده و تجارت شما را رونق بخشد.

البته هدف نهایی بازاریابی محتوا ، رونق کسب و کار شماست.

اما به صلاح نیست که شما این کار را انجام دهید ، مگر اینکه در ابتدا مشتری های بالقوه را جذب کنید.

در دنیایی با شبکه های اجتماعی فراوان ، فضای اینترنت بی پایان ، شرکت های خودنشر و ابزارهای طراحی گرافیک رایگان ، استراتژی هایی که می توانید برای جلب مشتریانی که هزینه پرداخت می کنند استفاده کنید به اندازه ماهی های دریا متنوع است.

در اینجا لیستی وجود دارد  از چند مورد از قالب های بازاریابی محتوا که می توانید استفاده کنید.

لیست قالب های محتوا
لیست قالب های محتوا

بنابراین بله ، تعداد زیادی گزینه وجود دارد.

شما اینجا هستید تا در مورد مزایای هر گزینه و زمان استفاده از آن گزینه را بدانید. در حالی که تنها یک هدف از بازاریابی محتوا وجود دارد (افزایش درآمد کسب و کار) ، روش های زیادی برای انجام آن وجود دارد.

اما قبل از اینکه بتوانیم وارد عمل شویم و ببینیم چگونه می توانید استراتژی خود را ایجاد کنید ، ابتدا باید کمی از تاریخچه بازاریابی محتوا را درک کنید.

از کجا آمده؟ چرا طولانی شده است؟ و چرا امروزه اینقدر محبوب است؟

در ادامه به این سوالات خواهیم پرداخت.

۰/۵ (۰ نظر)
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://yekmilion.ir/?p=227
اشتراک گذاری:
برچسب ها:

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
راهنما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

پسورد: megawp.com

نظرات

0 نظر در مورد بازاریابی محتوا چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.