قبل از دسترسی به هرگونه داده ای ، باید تأیید کنید که شما مالک یا نماینده مجاز وب سایت هستید. پنج روش وجود دارد که می توانید وب سایت خود را تأیید کنید. هیچکدام از روش ها برتر از دیگری نیست ، بنابراین شما می توانید گزینه راحت تر را برای خودتان انتخاب کنید.
بارگذاری یک فایل HTML – گوگل ، فایلی را با یک اسم مشخص ( خاص ) به شما می دهد که باید آن را در پوشه اصلی وب سایت خود بارگذاری کنید. فایلی که دریافت می کنید خالی است و تنها هدف از این کار ، این است که ثابت شود شما به سرور FTP وب سایت دسترسی دارید و می توانید پرونده ها ( فایل ها ) را در جایی که لازم است بریزید. پس از انتقال فایل به پوشه ریشه ، فقط کافیست بر روی دکمه “تأیید” در گوگل وبمستر تولز کلیک کنید ، و به داده ها دسترسی خواهید داشت.
افزودن برچسب HTML – همچنین شما می توانید وب سایت خودتان را با افزودن برچسب متای ارائه شده توسط Google تأیید کنید ، آن ( برچسب متا ) را در عنوان صفحه اصلی خود قرار دهید. پس از نصب ، روی دکمه “تأیید” کلیک کنید تا داده ها را مشاهده کنید. توجه به این نکته مهم است که گاهی یافتن کد صفحه اصلی با برخی از مضامین سیستم مدیریت محتوای (CMS) ، به ویژه وردپرس ، می تواند چالش برانگیز باشد. همچنین ممکن است هنگام به روزرسانی صفحه اصلی ، کد شما ناپدید شود و دسترسی شما به داده های GWT را لغو کند تا اینکه برچسب جایگزین شود.
ارائه دهنده دامنه خود را انتخاب کنید – گوگل به شما امکان انتخاب ارائه دهنده نام دامنه تان را در یک لیست می دهد. بر روی ارائه دهنده خود کلیک کنید ، سپس گوگل ، شما را در مراحل تأیید وب سایتتان راهنمایی می کند.
از Google Analytics استفاده کنید – به عنوان مدیر اکانت گوگل آنالیتیکز وب سایت خود ، می توانید وب سایتتان را با استفاده از کد پیگیری ناهمگام که در سر صفحه اصلی شما قرار دارد ، تأیید کنید.
استفاده از Google Tag Manager – این ابزاری است که به شما امکان می دهد تمام برچسب های ردیابی برای وب سایت خود را ، از جمله گوگل وبمستر تولز را وارد و مدیریت کنید.
پس از راه اندازی حساب خودتان و تأیید وب سایت ، به تعداد زیادی اطلاعات قابل اعتماد که به شما در بهینه سازی وب سایت کمک می کنند ، دسترسی خواهید داشت.
می توانید هشدارها را از گوگل دریافت کنید ، تنظیمات را برای ارائه اطلاعات خاص به صندوق ورودی خود تنظیم کنید ، نقشه های سایت XML را ارسال کنید و نمایشگرهای کاربر در جایی که وب سایت شما در جستجو ظاهر شده است ، مشاهده کنید. اصول استفاده از GWT را بیاموزید ، و منبع خوبی خواهید داشت که می توانید تصمیمات آینده بازاریابی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.